Service og garanti

Service og garanti

Hva er forskjellen på disse begrepene?

Mange kunder er usikre på hva som er forskjellen mellom på service av verktøy og en garantireparasjon.

 

Garantireparasjon i garantitiden

Hvis det blir konstatert feil på ditt verktøy innenfor garantiperioden, avleverer du verktøyet hos den forhandleren der det er kjøpt, sammen med kjøpskvitteringen. Verktøyet blir deretter sendt til et av vår Serviceverksteder, hvor feilen blir utbedret, før verktøyet returneres til forhandleren, hvor du kan hente det.

 

Service før garantiavtalens utløp

 Hvis verktøyet har skutt ca. 50 000 skudd, trenger det sannsynligvis service. Dette er et generelt vedlikeholds ettersyn, og det er ikke dekket av garantien selv om det skjer før garantiavtalens utløp. Du kan innlevere verktøyet til service hos en av våre autoriserte forhandlere, uansett hvor det er kjøpt.

 

Service og reparasjon som ikke er dekket av garantiavtalen

Hvis verktøyet ikke lenger er dekket av garantien og trenger et vanlig ettersyn, eller hvis det er feil på verktøyet, kan du innlevere det hos en av våre autoriserte forhandlere. Så sørger de for å sende det inn til et av våre Serviceverksteder til reparasjon.

Reparasjon/ettersyn vil under disse omstendighetene være tilknyttet kostnader avhengig av verktøyet, samt hva som utføres på det.

 

For mer info kan du kontakte vår Kundeservice via e-postskjemaet under Kontakt oss, eller ringe 6717 3600.